چگونه از موهای مجعد مراقبت کنیم، یازده روتین موهای فر

 در دسته بندی نشده

مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که برای حفظ و بهبود سلامت و زیبایی موهای فر انجام می‌شود. این روتین شامل استفاده از محصولات مراقبتی مانند شامپو، ماسک، روغن و سرم مو، استفاده از ابزارهای حرفه‌ای مانند فریزر و سشوار و نیز مراقبت و تغذیه مناسب از داخل بدن می‌شود.

برای شروع روتین موی فر، ابتدا باید از شامپو و محصولات مراقبتی مناسب استفاده کنید. انتخاب شامپو و محصولات مراقبتی مناسب برای نوع موی فر شما بسیار مهم است. سپس با استفاده از ماسک و روغن مو، موهای خود را تغذیه کنید و از آسیب‌های ناشی از حرارت و شیمیایی جلوگیری کنید.

در ادامه، می‌توانید از ابزارهای حرفه‌ای مانند فریزر و سشوار برای ساختن فر و حجم به موهای خود استفاده کنید. با استفاده از فریزر، می‌توانید موهای خود را در قالب مورد نظر خود شکل دهید و با استفاده از سشوار، به موهای خود حجم دهید.

روتین موی فردر نهایت، برای حفظ سلامت و زیبایی موهای فر، باید به مراقبت از داخل بدن هم توجه کنید. مصرف مواد غذایی سالم و پرمقدار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن، روی و ویتامین B، می‌تواند به موهای شما کمک کند تا سالم و زیبا بمانند.

معمولا خانم‌هایی که موهای فر و مجعد دارند، همیشه در کانون توجه هستند. ولی فرق بسیاری بین موهای فر مرتب و براق و موهای به هم ریخته وجود دارد، بنابراین نگهداری از این نوع مو بسیار مهم است. علاوه بر این موهای فر بخاطر حالتی که دارند بیشتر نیاز به شستشو و رعایت اصول روتین موهای فر دارند. برای زیبا نگهداشتن موهای فر میتوان از روغن‌های طبیعی که بوسیله ویتامین E و اسیدهای چرب غنی شده‌اند استفاده کرد. 

حال در این مطلب به طور کامل راهکارهای روتین مراقب از موهای مجعد را توضیح می‌دهیم.

چگونه از موهای مجعد طبیعی خود مراقبت کنیم؟

مراقبت از موی فردر ادامه دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌کنیم که برای رعایت روتین موهای فر بسیار مناسب هستند و به حفظ سلامت موهای شما کمک می‌کنند.

در انتخاب شامپو هوشمندانه عمل کنید

شستن موها با توجه به بافت مو، اولین و مهمترین مرحله در هر روتین مراقبت از مو است. شستشو یا تمیز کردن تضمین می‌کند که هیچ گرد و غبار، چربی اضافی، سلول‌های مرده پوست و تجمع آلودگی روی پوست سر شما وجود ندارد.

از شامپوی ملایم و عاری از مواد شیمیایی سمی مانند سولفات، سیلیکون، الکل و پارابن استفاده کنید که می‌توانند پوست سر شما را تحریک کنند. سولفات همان عامل کف‌کننده موی سر هستند، در حالی که پارابن نگهدارنده‌ای است که در محصولات مراقبت از مو استفاده می‌شوند. شامپوهای مصرفی خود را به نمونه‌های ملایم و بدون عطر، سولفات، سیلیکون و پارابن تغییر دهید.

بهتر است شامپو و نرم کننده خود را قبل از اینکه روی موهایتان بریزید، در آب رقیق کنید. این عمل باعث می‌شود که مقدار زیادی را به یکباره مصرف نکنید، که هم برای مو و هم برای جیب شما مفید است.

از مصرف بیش از حد شامپو خودداری کنید

موهای مجعد به راحتی خشک می‌شوند. شامپو زدن بیش از حد موهایتان می‌تواند رطوبت طبیعی آن را از بین ببرد. همچنین از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی حالت دهنده هستند. حالت‌‌دهنده باعث می‌شود که کوتیکول موی شما مهر و موم شده و در برابر آسیب‌های محیطی محافظت شود.

استفاده از ماسک مو

روتین موهای فراستفاده از ماسک مو یا روغن حالت‌دهنده پیش از مصرف شامپو برای کسانی که موهای مجعد دارند موثر خواهد بود و یکی از موارد مهم در روتین موهای فر است. زیرا به باز کردن گره‌ها و از بین بردن موخوره کمک می‌کند.  با جدا کردن بخش‌هایی از مو، ماسک مو یا روغن حالت‌دهنده را روی موهای خشک خود بمالید. این مواد باید 20 دقیقه بر روی موهایتان بماند. می‌توانید یک کلاه دوش یا حوله دور سر خود بپیچید تا مقداری موهایتان را گرم نگه دارد. این فرایند باعث می‌شود که نرم کننده به خوبی به موهای شما نفوذ کند.

هرگز موهای مجعد را برس نزنید

در مقابل میل به برس زدن موهای مجعد مقاومت کنید. قبل از شامپو کردن از یک شانه دندانه‌دار روی موهای مجعد خود استفاده کنید. پس از شستن موها، به سادگی انگشتان خود را بین موهای خود بکشید. هرگز موهای خیس خود را برس نزنید زیرا بیشتر مستعد شکستن و آسیب هستند.

حالت دادن به مو با حرارت متوسط

یکی از موارد روتین موهای فر پرهیز از استفاده از سشوار و ابزارهای مشابه است. دمای بالای ابزارهایی مثل سشوار می‌تواند بافت طبیعی موهای فر شما را از بین ببرد و حالتی بی روح به آنها دهد. استفاده از سشوار را محدود کنید و هر زمان که می‌توانید از آن اجتناب کنید و از اسپری‌های محافظ گرمای خوب استفاده کنید. برای محافظت از موهای فر، از حرارت متوسط و پخش شده استفاده کنید.

از شانه با دندانه بسیار پهن استفاده کنید

از یک شانه دندانه پهن برای از بین بردن گره‌های موهای مجعد استفاده کنید. از پایین به بالا شانه بزنید تا در صورت وجود گره، آنها از بین بروند. سعی کنید از برس استفاده نکنید. برس مو می‌تواند بافت طبیعی موهای شما را خراب کند و به موهای شما آسیب برساند.

همیشه از آب سرد برای شستشوی مو استفاده کنید

دوش آب گرم چربی طبیعی پوست سر و مو را از بین می‌برد. همچنین می‌تواند کوتیکول مو را باز کند و تارهای مو را مستعد وز و شکستگی کند. شستشو با آب سرد مطمئن‌ترین گزینه‌ برای رعایت روتین موهای فر است.

همیشه نوک موهای خود را کوتاه کنید

موهای خود را هر 6 تا 8 هفته یکبار کوتاه کنید تا از شر موخوره و موهای آسیب دیده خلاص شوید. باید حالت موها طوری باشد که سالم به نظر برسند و زمانی که آنها را لمس می‌کنید، نرم احساس شوند.

روتین خوابیدن برای موهای مجعد

در هنگام خوابیدن، تمام موهای خود را در بالای سر یا به صورت دم اسبی شل ببندید. به این ترتیب اصطکاک کمتری بین موهای شما و بالش ایجاد می‌شود. برای کاهش اصطکاک، به جای روبالشی‌های نخی از روبالشی‌های ساتن یا ابریشمی استفاده کنید.

روتین مراقبت از موهای فردرمان‌های طبیعی برای موهای مجعد را امتحان کنید

برای موهای مجعد خود از ماسک‌های حاوی مواد طبیعی استفاده کنید:

  • ماسکی از روغن زیتون، تخم مرغ، سرکه و سس مایونز درست کنید و روی موهای خود بمالید. بعد از 30 دقیقه با یک شامپوی ملایم بشویید. در حالی که تخم مرغ پروتئین را برای موهای شما فراهم می‌کند، سس مایونز به موهای خشک رطوبت و درخشندگی می‌بخشد.
  • آووکادو سرشار از ویتامین B، E و چربی‌های خوب است. یک آووکادوی رسیده را با یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون له کنید. این ماسک را روی موهای مجعد خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس با شامپوی ملایم بشویید.

سرکه سیب، شیر و دانه‌های شنبلیله همگی درمان‌های طبیعی عالی برای داشتن موهای مجعد سالم هستند.

روغن برای موهای مجعد

فرقی نمی‌کند نوع موی شما چه باشد، قوانین اساسی مراقبت از مو یکسان هستند. روغن زدن به موها، گردش خون را در پوست سر بهبود می‌بخشد و باعث رشد سالم مو می‌شود.

روغن‌های طبیعی منبع غنی ویتامین E و اسیدهای چرب هستند. این اسیدهای چرب به حفظ رطوبت در موهای شما کمک می‌کنند. به این ترتیب روغن‌های طبیعی از بروز موخوره جلوگیری می‌کنند و مرتب کردن موهای مجعد را آسان‌تر می‌کنند. علاوه براین ماساژ دادن روغن‌های طبیعی روی پوست سر، رشد مو را بهبود می‌بخشد. بنابراین برای رعایت روتین موهای فر حتما از روغن‌های زیر استفاده کنید:

  • برای مراقب از موهای مجعد از روغن نارگیل سبک و بدون چربی استفاده کنید. از نوک انگشتان خود برای ماساژ روغن روی پوست سر خود استفاده کنید. می‌توانید روغن نارگیل را قبل از خوابیدن بمالید و صبح آن را بشویید. همچنین می‌توانید یک ساعت قبل از شامپو کردن موهایتان، از روغن استفاده کنید.
  • روغن زیتون یک درمان عالی برای موهای مجعد است. این روغن رطوبت زیادی به موهای خشک شما اضافه می‌کند. 2 الی 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک کاسه بریزید و یک دقیقه حرارت دهید. با نوک انگشتان به طور یکنواخت روی پوست سر و موهای خود بمالید. یک حوله گرم روی سر خود بپیچید و بعد از 45 دقیقه تا 1 ساعت روغن را با یک شامپوی ملایم بشویید.
  • روغن کرچک یک ماده کمتر شناخته شده برای چرب کردن موهای فر است. دلیل آن چسبندگی آن است. اما روغن کرچک به خودی خود یک ماده شگفت‌انگیز برای موهای شما است. این روغن می‌تواند موهای مجعد شما را مرطوب کرده و درخشندگی بیشتری ایجاد کند. متخصصان مراقبت از مو توصیه می‌کنند قبل از خواب از روغن کرچک استفاده کنید و صبح روز بعد شستشو دهید.

روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین، روغن آرگان، روغن هسته انگور، روغن آووکادو و روغن گل رز نیز می‌توانند برای موهای مجعد استفاده شوند.

چه کارهایی با موهای مجعد نباید انجام داد؟

روتین موهای فر

  • برای مراقب از موهای مجعد خود را هر روز نشویید زیرا می‌تواند تمام چربی‌های طبیعی را از بین ببرد.
  • هرگز از روبالشی نخی استفاده نکنید زیرا می‌تواند بین تارهای مو اصطکاک ایجاد کند.
  • از سشوار زیاد استفاده نکنید زیرا می‌تواند رطوبت موهای شما را از بین ببرد.
  • اجازه ندهید موهایتان همیشه در حالت دم اسبی سفت بسته بماند. کشیده شدن موها می‌تواند باعث درد پوست سر شود و ریشه‌های مو را سست کند.
  • هرگز به محصولات عمومی بسنده نکنید. به سراغ محصولاتی بروید که برای نوع موهای شما ساخته شده‌اند.
  • مهم‌تر از همه، موهای خود را با موهای صاف یا سایر انواع مو مقایسه نکنید. یاد بگیرید که از موهای فر خود لذت ببرید.

نتیجه گیری

مراقبت اصولی از مو، حالت دادن با حرارت ملایم و تمام نکاتی که در بالا ذکر شد، تمام آن چیزی است که برای رعایت روتین موهای فر نیاز دارید. از شامپو زدن زیاد خودداری کنید، موهای مجعد خود را با مدل موهای زیبا بیارایید و از چشم‌نوازی آنها لذت ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]